12.6.05

Lékaři vyděrači

Tak by se dalo krátce a trefně nazvat snaha lékařů o zvýšení buď jejich platů nebo prostě pěněz, které dostávají za jednotlivé úkony. Nevím jak vy, ale já jsem mnohem více placen za to CO vytvořím a ne že JEN něco tak tvořím. Je to sice jisté zjednodušení. Vím, že lékařské povolání a medicína jako taková není jednoduchá, a prostě v ní nefungují jednoduché a zaručené rešení ani výsledky.
Na druhou stranu, se mi nelíbí neosobní přístup mnohých lékařů. Když už nic mohli by mít alespoň větší snahu. "Co mu do toho mám co mluvit, jsem přece JEN pacient." Z jejich chování je kolikrát cítit skoro opovržení a nezájem, než snaha vyřešit problém. Nechci ale generalizovat. Tak jako jsou rozmrzelí a mnohdy nepříjemní lidé rozvrženi v normální populaci, budou zákonitě takoví i mezi lékaři.

Co bych si tedy přál? Přál bych si mít tu moc sám rozhodnout jak na tom lékař s penězy bude. Není to věc jednoduchá a určitě ji zde nevymyslím v rámci 300 slov. Chtěl bych ale osobně sám lékaře platit "z ruky" (samozřejmě asi pouze u úkonů, které bych byl schopen zaplatit), možná by to pomohlo lékařů si uvědomit, kdo je zákazník a kdo poskytuje služby.

Abych se dostal k vydírání našel jsem krátký článek o doktoru Davidu Rathovi, známénu (nebojím se říci) vyděrači, který se snaží odrat nás všechny na úkol lékařských platů - a proč to vše dělá? Asi pouze proto aby si udržel nejspíše zajímavý post prezidenta lékařské komory. Možná, že se ale už i tam pod ním "houpe" židle.

Rath příliš trumfů nemá

.

0 Komentář:

Okomentovat

<< Home